گردشگری عربستان در سال 2023 رونق خواهد گرفت



پس از بهبود فراتر از انتظارات در سال 2022، امسال شاهد بازگشت گردشگران بین‌المللی به سطح قبل از همه‌گیری در برخی مناطق به‌ویژه خاورمیانه خواهیم بود. بسته به عواملی مانند میزان رکود اقتصادی، ادامه بهبود سفر در آسیا و اقیانوسیه و شرایط جنگ روسیه در اوکراین، به 80 تا 95 درصد سطوح قبل از همه‌گیری در سال جاری برسد. رشد مثبت برای همه مناطق، بر اساس داده های جدید. که در اولین گزارش سال سازمان جهانی گردشگری منتشر شده است، بیش از 900 میلیون گردشگر در سال 2022 به سفرهای بین المللی خواهند رفت، که دو برابر تعداد ثبت شده در سال 2021 است، اگرچه این تعداد هنوز 37 درصد کمتر از سطح قبل از همه گیری است. کرونا است. مناطق مختلف جهان افزایش قابل توجهی در تعداد گردشگران بین المللی به ثبت رسانده اند که در این میان، خاورمیانه بیشترین افزایش نسبی را داشته است. زیرا تعداد ورودی ها به 83 درصد از تعداد قبل از اپیدمی کرونا افزایش یافته است. اروپا با استقبال از 585 میلیون نفر در سال 2022 به 80 درصد از سطوح قبل از همه گیری کرونا رسیده است. آفریقا و آمریکا هر دو حدود 65 درصد از بازدیدکنندگان قبل از همه گیری را بازیابی کرده اند، در حالی که آسیا و اقیانوس آرام تنها به 23 درصد از سطوح قبل از همه گیری رسیده اند. به دلیل یک بیماری همه گیر قوی تر گردشگری در این باره گفت: سال جدید دلایل بیشتری برای خوش بینی به گردشگری جهانی به همراه دارد. مردم در سال 2023 سفر خواهند کرد و ما انتظار داریم تقاضا برای سفرهای داخلی و منطقه ای قوی باقی بماند و به بهبود بیشتر این بخش کمک کند.” بازگشت چینی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) پیش بینی می کند که این صنعت در طول سال بهبود خواهد یافت. 2023 همچنان ادامه خواهد داشت، حتی با وجود اینکه این بخش با چالش های اقتصادی، بهداشتی و ژئوپلیتیکی مواجه است. لغو اخیر محدودیت های سفر مربوط به COVID-19 در چین، بزرگترین بازار خروجی جهان در سال 2019، گام مهمی برای بهبود بخش گردشگری در آسیا و اقیانوسیه است و در سراسر جهان وجود دارد. در کوتاه مدت، از سرگیری سفر از چین به ویژه برای آسیایی ها مفید خواهد بود. با این حال، این موضوع تحت تأثیر در دسترس بودن و هزینه سفر هوایی، مقررات ویزا و محدودیت‌های مرتبط با COVID-19 در مقاصد قرار خواهد گرفت. از اواسط ژانویه، در مجموع 32 کشور، عمدتاً در آسیا و اروپا، محدودیت‌های خاصی اعمال کرده‌اند. در سفر از چین. در همین حال، تقاضای قوی از سوی بازار ایالات متحده و دلار قوی همچنان به نفع مقاصد در منطقه و فراتر از آن خواهد بود. اروپا همچنان از جریان آمریكا سود خواهد برد. سفرهای erican که بخشی از آن به دلیل کاهش ارزش یورو در برابر دلار آمریکا است. درآمد بالای گردشگری در 6 کشور از جمله عربستان سعودی حاصل می شود. بیشتر مقاصد ثبت شده است. افزایش میانگین هزینه هر سفر به دلیل طولانی شدن مدت اقامت، تمایل مسافران به هزینه بیشتر در مقصد و هزینه های بیشتر سفر به دلیل تورم از جمله عوامل آن است. با این حال، وضعیت اقتصادی می تواند باعث شود که گردشگران در سال 2023 رویکرد محتاطانه تری اتخاذ کنند و برای کاهش هزینه ها، سفرهای کوتاه تری را در مقاصدی نزدیک به مبدا انتخاب کنند. اوکراین و سایر تنش‌های ژئوپلیتیکی فزاینده و همچنین چالش‌های بهداشتی مرتبط با COVID-19 نیز می‌تواند تأثیر منفی بر بهبود گردشگری در ماه‌های آینده داشته باشد. آخرین شاخص اطمینان UNWTO نشان دهنده خوش بینی محتاطانه است. برای ماه های ژانویه تا آوریل نشان می دهد که نسبت به مدت مشابه در سال 2022 بیشتر است. این خوش بینی با گشایش در آسیا و ارقام افزایش هزینه ها در سال 2022 از بازارهای سنتی و نوظهور گردشگری و فرانسه، آلمان، پشتیبانی می شود. ایتالیا و همچنین قطر، هند و عربستان سعودی نتایج قدرتمندی را به ثبت رسانده اند. «دنیای صفر» این مطلب را از «خبرگزاری ایسنا» آورده است. تحلیل، پیگیری، نگارش و آفرینش جای تشکر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید