چرا وقتی تعطیلات تمام می شود سر کار بودن سخت است؟



پایان تعطیلات به معنای پایان تفریح ​​نیست. اگر بعد از سفر در خانه این طرز فکر توریستی را در زندگی خود ادامه دهیم، می توانیم راه هایی پیدا کنیم که حس خوب سفر را کمی بیشتر حفظ کنیم. تغییرات مربوط به کووید-19، تابستان 2022 نشان داد که تعطیلات دوباره برقرار خواهد شد. با برداشته شدن محدودیت‌های بیشتر Covid-19، برنامه‌ریزی تعطیلات آسان‌تر شده است و بسیاری از سفرهایی که قبلاً به دلایل مرتبط با بیماری همه‌گیر به تعویق افتاده بودند، بالاخره می‌توانند انجام شوند. اما در عمل، لغو پروازها، کمبود نیروی کار و هرج و مرج سفر، آرزوی سفری بدون استرس را از بسیاری از مسافران ربوده است. اما تعطیلات هر چقدر هم که سخت باشد، به دلیل تجربه و حس خوبی که در فرد ایجاد می کند، پس از بازگشت، فرد را در حالت «ترنس» قرار می دهد و احساس افسردگی ایجاد می کند. بنابراین، CNN 5 نکته برای مقابله با افسردگی پس از تعطیلات ارائه کرده است. وقتی برگشتید، برای یک وسط روز برنامه ریزی کنید. ما اغلب به محض رسیدن به خانه مستقیماً سر کار می شتابیم. و ما فهرستی طولانی از چیزهایی را فهرست می کنیم که بر تضاد بین تعطیلات و واقعیت تأکید دارند. دکتر آندریا بونیور، روانشناس بالینی، در کتاب خود، افکار خود را سم زدایی کنید، توصیه می کند در صورت امکان، با انجام کارهایی که قبلاً می توانید قبل از بازگشت به کار، یک روز انتقالی داشته باشید. کارهای خانه را در حال حرکت به حداقل برسانید. “من اغلب افرادی را می بینم که با افسردگی پس از تعطیلات دست و پنجه نرم می کنند و مدام با خود تکرار می کنند، “دیشب در ساحل بودم و اکنون در دفتر هستم.” اما به جای احساس ناامیدی، باید سعی کنید برای یک روز متوسط ​​برنامه ریزی کنید. «می توانید کمی استراحت و زمان آزاد برای تنظیم مجدد داشته باشید.» لوری سانتوس، دکترای روانشناسی در دانشگاه ییل، همچنین می افزاید: «مقداری از خودت را داشته باش. شفقت. نیازی نیست فوراً به همه ایمیل‌ها پاسخ دهید. اشکالی ندارد که فوراً ادامه دهید، زیرا شواهد نشان می‌دهد که مردم بیشتر از آنچه انتظار دارید از وضعیت شما درک می‌کنند. سانتوس می‌گوید: حفظ روال تعطیلات در زندگی عادی، “پایان دادن به تعطیلات پایان دادن به آن است.” نه برای سرگرمی. قدم زدن در یک محله جدید.” دکتر تریسی توماس، روانشناس عاطفی می گوید، مهم است که تشخیص دهید در تعطیلات چه چیزی در سرتان احساس خوبی دارد. حقیقت: «جالب است که کارهایی که مردم در تعطیلات انجام می دهند، در آن انجام نمی دهند. در خانه، مانند ماساژ وقتی که در خانه نیستند، بیدار شدن برای دیدن طلوع خورشید، یا قدم زدن در شهر در صورت امکان. “رفتن به خانه برای انجام همه یا برخی از این کارها.” توماس همچنین پیشنهاد می کند برخی از غذاهایی را که در سفر در خانه از آن لذت می بردید بپزید تا این تجربه ماندگار شود. وقتی به ایتالیا می روید و پاستا پومودوره می خورید، حس خوب آن غذا احتمالا تا یک ماه بعد باقی می ماند. آن غذا را به جای کنار گذاشتن آن درست یا سفارش دهید. تمرین قدردانی: سانتوس توصیه می‌کند: «برای زنده کردن خاطرات مثبت سفر کمی وقت بگذارید. می توانید یک آلبوم یا دفتر خاطرات بسازید یا فقط به خودتان یادآوری کنید. از تمام تجربیات خوبی که می توانستید داشته باشید. شاید این توصیه را شنیده باشید که باید روی تجربیات سرمایه گذاری کنید نه چیزها. یکی از دلایل بیان این موضوع می تواند این باشد که تجربیات خرید کالا خاطرات خوبی را در ما ایجاد می کند. سانتوس اضافه می کند که شادی نه تنها از تجربه یک تعطیلات، بلکه از یادآوری آن نیز حاصل می شود. بونیر می گوید: «علاوه بر تمرین شکرگزاری برای چیزهایی که دارید، شکرگزاری را در زندگی روزمره خود نیز تمرین کنید. او در ادامه توضیح می دهد که اگرچه قدردانی برای ما خوب است، اما بسیاری از مردم معنای آن را اشتباه می فهمند. مردم فکر می کنند شکرگزاری به این معناست که شما باید برای همه چیز نعمت های خود را بشمارید، بنابراین نمی توانید ناراحت شوید زیرا دیگران آن را بدتر از شما دارند، بنابراین باید شکرگزار باشید، اما شکرگزاری در واقع به این معنی است که به به دست آوردن همه چیز فکر کنید. ما می توانیم درگیر مشکلات شویم و تشخیص دهیم که می توانیم تغییر ایجاد کنیم، اما از اعتراف به نقاط تاریک نمی ترسیم. او می افزاید: قدردانی واقعی این نیست که همیشه شاد باشید و احساس خوشبختی کنید، بلکه درک این است که کل زندگی یک تجربه شگفت انگیز است و من برای آن اینجا هستم. ورزش توسط مطالعات علمی متعدد نشان داده شده است. ورزش هوازی برای مبارزه با اضطراب و افسردگی مفید است. در واقع، مطالعه‌ای که در آوریل در مجله JAMA منتشر شد، نشان داد که بزرگسالانی که معادل 1.30 ساعت پیاده‌روی سریع در هفته انجام می‌دهند، 18 درصد کمتر از افرادی که ورزش نمی‌کنند، در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند. خطر افسردگی وجود دارد. بونیر می گوید: «ورزش به این معنی نیست که افسرده نخواهید شد، اما به کاهش آن کمک می کند. علاوه بر این، ورزش در بهبود خواب، کاهش فشار خون، کاهش استرس و تقویت خلق و خوی شما بسیار موثر است. بنابراین در حالی که ممکن است بعد از تعطیلات در خانه احساس افسردگی کنید، بهتر است خودتان را مجبور کنید بیرون بروید و سلامت روان خود را تقویت کنید. با سایر همسفران یا یادداشت هایی در یک دفترچه یادداشت. مهم است که با دوستان و عزیزان خود در ارتباط باشید و کنار نکشید. بونیر می‌گوید: «تحقیقات نشان می‌دهد که فقط گفتن اینکه ما به روش خاصی احساس می‌کنیم، احساس ترس را کاهش می‌دهد، بنابراین احساس می‌کنیم کنترل بیشتری داریم. همچنین به ما کمک می کند از “صفر و صد فکر” دوری کنیم. ما می توانیم همزمان چندین احساس داشته باشیم، مانند غمگین بودن اما هیجان زده بودن. البته، اگر در مورد کارهای روزمره یا شغل خود احساس ترس شدید دارید، ممکن است نشان دهنده نیاز به تغییر یا ارزیابی مجدد جایی باشد که می خواهید باشید. “اگر علائم ادامه یابد یا بدتر شود، ممکن است برای رد سایر علل زمینه ای به کمک حرفه ای نیاز داشته باشید.” سانتوس می‌گوید: «اگر تعطیلات شما خوب پیش نرفت، می‌توانید سعی کنید چیزهایی را که در اینجا آموخته‌اید دوباره کشف کنید. کمک کنید، شادی را افزایش دهید. نوشتن آشکار در مورد احساسات منفی می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید چه بینش هایی به دست آورده اید یا چگونه رشد کرده اید. حداقل، حتی بدترین تعطیلات را می توان به داستان های خنده دار تبدیل کرد که می توانیم با دوستان به اشتراک بگذاریم تا ما را شاد کنند. ارتباط اجتماعی در حالی که برای.”

دیدگاهتان را بنویسید