چرا وقتی تعطیلات تمام می شود سر کار بودن سخت است؟



پایان تعطیلات به معنای پایان تفریح ​​نیست. اگر این تفکر توریستی را بعد از سفر در خانه در زندگی خود ادامه دهیم، می‌توانیم راه‌هایی پیدا کنیم تا حس خوب سفر را کمی بیشتر حفظ کنیم. تغییرات مربوط به کووید-19، تابستان 2022 نشان داد که تعطیلات دوباره جاری خواهد شد. با برداشته شدن بیشتر محدودیت‌های کووید-۱۹، برنامه‌ریزی برای تعطیلات آسان‌تر شده است و بسیاری از سفرهایی که قبلاً به دلایل مرتبط با همه‌گیری به تعویق افتاده بودند، بالاخره می‌توانند انجام شوند. اما در عمل، لغو پروازها، کمبود نیروی کار و هرج و مرج سفر، رویای سفری بدون استرس را از بسیاری از مسافران ربوده است. اما تعطیلات هر چقدر هم که سخت باشد، به دلیل تجربه و حس خوبی که در فرد ایجاد می کند، پس از بازگشت، فرد را در حالت «خلسه» قرار می دهد و احساس افسردگی ایجاد می کند. بنابراین، CNN 5 نکته را برای مقابله با افسردگی پس از تعطیلات ارائه کرده است. پس از بازگشت، یک وسط روز را برنامه ریزی کنید. ما اغلب به محض رسیدن به خانه مستقیماً سر کار می شتابیم. و ما فهرستی طولانی از کارهایی را فهرست می کنیم که بر تضاد بین تعطیلات و واقعیت تأکید دارند. دکتر آندریا بونیور، روانشناس بالینی، در کتاب خود، افکار خود را سم زدایی کنید، توصیه می کند، در صورت امکان، قبل از بازگشت به محل کار، با انجام کارهایی که قبلاً می توانید، یک روز را برای انتقال وقت بگذارید. کارهای خانه را در حال حرکت به حداقل برسانید. “من اغلب افرادی را می بینم که دوران سختی با افسردگی پس از تعطیلات دارند و مدام با خود تکرار می کنند، “دیشب در ساحل بودم و اکنون در دفتر هستم.” اما به جای این احساس ناامیدی، باید سعی کنید یک روز میانی را برنامه ریزی کنید. “می توانید کمی استراحت و زمان آزاد برای تنظیم مجدد داشته باشید.” لوری سانتوس، دکترای روانشناسی در دانشگاه ییل، همچنین می‌افزاید: «مقداری به خود همدردی داشته باشید». نیازی نیست فوراً به همه ایمیل ها پاسخ دهید. اشکالی ندارد که فوراً ادامه ندهید، زیرا شواهد نشان می دهد که مردم بیشتر از آنچه انتظار دارید، وضعیت شما را درک خواهند کرد. حفظ روند تعطیلات در زندگی معمولی سانتوس می گوید: «پایان دادن به تعطیلات به معنای پایان دادن به آن است. نه برای سرگرمی اگر این طرز فکر توریستی را در زندگی پس از سفر خود در خانه ادامه دهیم، می‌توانیم راه‌هایی پیدا کنیم که احساس سفر را کمی طولانی‌تر نگه داریم. شاید با امتحان کردن یک رستوران جدید یا قدم زدن در یک محله جدید.» دکتر تریسی توماس، روانشناس عاطفی، می گوید، مهم است که تشخیص دهید در تعطیلات چه چیزی باعث می شود در ذهن خود احساس خوبی داشته باشید. واقعیت. “جالب است که کارهایی که مردم در تعطیلات انجام می دهند در خانه انجام نمی دهند، مانند ماساژ گرفتن در زمانی که در خانه نیستند، از خواب بیدار می شوند تا طلوع خورشید را ببینند یا در اطراف شهر قدم می زنند، زمانی که می توانند به خانه بازگردند تا انجام دهند. همه یا برخی از این چیزها.” توماس همچنین پیشنهاد می کند برخی از غذاهایی را که در هنگام سفر از آن لذت می بردید در خانه بپزید تا این تجربه ماندگار شود. وقتی به ایتالیا می روید و پاستا پومودور می خورید، احساس خوب آن غذا احتمالا تا یک ماه بعد از آن باقی می ماند. به‌جای اینکه اجازه دهید این روند متوقف شود، آن غذا را درست کنید یا سفارش دهید. تمرین قدردانی: سانتوس توصیه می‌کند: «برای زنده کردن خاطرات مثبت سفر کمی وقت بگذارید.» می‌توانید یک آلبوم یا دفتر خاطرات بسازید یا فقط به خودتان یادآوری کنید. از تمام تجربیات خوبی که می توانستید داشته باشید. شاید این توصیه را شنیده باشید که باید روی تجربیات سرمایه گذاری کنید نه چیزها. یکی از دلایل بیان این موضوع می تواند این باشد که تجربیات نسبت به خرید کالا خاطرات خوبی را در ما ایجاد می کنند. سانتوس اضافه می کند که شادی تنها با تجربه یک تعطیلات به دست نمی آید، بلکه با یادآوری آن نیز به دست می آید. بونیور می‌گوید: «علاوه بر اینکه برای چیزهایی که دارید، شکرگزاری را در زندگی روزمره خود تمرین کنید. او در ادامه توضیح می دهد که اگرچه قدردانی برای ما خوب است، اما بسیاری از مردم معنای آن را اشتباه می فهمند. مردم فکر می کنند شکرگزاری به این معناست که برای هر چیزی باید نعمت های خود را بشمارید، بنابراین نمی توانید برای هیچ چیز ناراحت باشید، زیرا دیگران آن را بدتر از شما دارند، پس باید شکرگزار باشید، اما شکرگزاری در واقع به معنای در نظر گرفتن همه چیز است. ما می توانیم درگیر مشکلات شویم و تشخیص دهیم که می توانیم تغییر ایجاد کنیم، اما از اعتراف به نقاط تاریک نمی ترسیم. او می افزاید: قدردانی واقعی به این معنا نیست که همیشه شاد باشید و احساس خوشبختی کنید، بلکه به این معناست که بفهمید کل زندگی تجربه بسیار شگفت انگیزی است و من برای آن اینجا هستم. انجام ورزش توسط مطالعات علمی متعدد نشان داده شده است. ورزش هوازی برای مبارزه با اضطراب و افسردگی مفید است. در واقع، مطالعه‌ای که در آوریل در مجله JAMA منتشر شد، نشان داد که بزرگسالانی که معادل 1.30 ساعت پیاده‌روی سریع در هفته انجام می‌دهند، 18 درصد کمتر از افرادی که ورزش نمی‌کنند، در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند. خطر افسردگی وجود دارد. بونیر می گوید: «ورزش به این معنی نیست که افسرده نخواهید شد، اما به کاهش آن کمک می کند. علاوه بر این، ورزش در بهبود خواب، کاهش فشار خون، کاهش استرس و تقویت خلق و خوی شما بسیار موثر است. بنابراین حتی اگر ممکن است بعد از تعطیلات در خانه احساس افسردگی کنید، ایده خوبی است که خودتان را مجبور کنید بیرون بروید و سلامت روان خود را تقویت کنید. با سایر همسفران یا یادداشت هایی در یک دفترچه یادداشت. مهم است که با دوستان و عزیزان خود در تماس باشید و کنار نکشید. بونییر می‌گوید: «تحقیقات نشان می‌دهد که اگر فقط بگوییم احساس خاصی داریم، احساسات ترسناک را کاهش می‌دهد، بنابراین بیشتر احساس کنترل می‌کنیم.» همچنین به ما کمک می کند از “صفر و صد فکر” دوری کنیم. ما می توانیم همزمان چندین احساس داشته باشیم، مانند غمگین بودن اما هیجان زده بودن. البته، اگر احساس ترس شدید در مورد کارهای روزمره یا شغل خود دارید، ممکن است نشان دهنده نیاز به تغییر یا ارزیابی مجدد جایی باشد که می خواهید باشید. اگر علائم ادامه یافت یا بدتر شد، ممکن است نیاز به کمک حرفه ای برای رد سایر علل زمینه ای داشته باشید.” سانتوس می گوید: “اگر تعطیلات شما خوب پیش نرفت، می توانید سعی کنید آنچه را که در اینجا آموخته اید، کشف کنید.” کمک کنید، شادی را افزایش دهید. . عمل نوشتن آشکار در مورد احساسات منفی می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید چه بینش هایی به دست آورده اید یا چگونه رشد کرده اید. حداقل، حتی بدترین تعطیلات را می توان به داستان های خنده دار تبدیل کرد که می توانیم برای تقویت خود با دوستان به اشتراک بگذاریم. ارتباط اجتماعی برای مدتی.”

دیدگاهتان را بنویسید