مذاکره با شرکت های چینی برای توسعه فرودگاه امام



مذاکرات با شرکت های چینی برای اجرای پروژه ساخت ترمینال شماره 3 فرودگاه امام خمینی (ره) به مساحت 410 هزار متر مربع به پایان رسید. سعید چلادری ناظر شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از مذاکره با شرکت های چینی برای اجرای پروژه ساخت ترمینال شماره سه فرودگاه امام خمینی (ره) به مساحت 410 هزار متر مربع. 1000 متر مربع است و ابراز امیدواری کرد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی عملیات ساخت این پایانه تا پایان سال جاری آغاز شود. چلندری در نشست خبری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) که به مناسبت سالروز تاسیس شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه هشت شرکت چینی و چهار شرکت داخلی برای تامین منابع برای ساخت و ساز اعلام آمادگی کرده اند. وی در ترمینال شماره 3 فرودگاه امام افزود: امیدواریم بتوانیم با فراخوان توسعه این پروژه، با این شرکت ها مذاکره کنیم و تا پایان سال بتوانیم با سرمایه گذاری این ترمینال را بسازیم. از بخش خصوصی بیا بریم. به گفته رئیس شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) یکی از مشکلات کنونی این شهر فرودگاهی این است که ایرلاین های داخلی در هنگام پرواز به خارج از کشور ابتدا باید بدون مسافر به فرودگاه مهرآباد پرواز کنند و سپس دوباره فرود بیایند. گاهی امام برمی گردد که برای شرکت های هواپیمایی به صرفه نیست. ترمینال 3 یک ترمینال ترکیبی خواهد بود تا خطوط هوایی بتوانند هم پروازهای داخلی و هم پروازهای خارجی را از این ترمینال انجام دهند. در حال حاضر 15 پروژه به ارزش 2995 میلیارد تومان در فرودگاه امام در حال انجام است که از این تعداد 2000 و 120 میلیارد تومان توسط شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و 875 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است. چلندری از آمادگی 18 طرح دیگر برای سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی خبر داد که از این تعداد 13 طرح در مناطق آزاد و پنج طرح در شهر فرودگاهی اجرا می شود و ارزش کل این پروژه ها بالغ بر سه میلیارد یورو است. با توجه به اظهارنظر اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر مناسب نبودن وضعیت فرودگاه امام خمینی (ره) با تایید این مطلب، مدت کوتاه مدیریت مدیران سابق فرودگاه امام و همچنین انتصاب افرادی که سابقه نداشتند. در حوزه هوانوردی عوامل اصلی هستند. وی خاطرنشان کرد: فرودگاه امام خمینی (ره) از سایر فرودگاه های منطقه عقب مانده است. وی با اشاره به اینکه از زمان راه اندازی ترمینال یک در سال 1383 تاکنون توسعه بیشتری برای این ترمینال صورت نگرفته است، افزود: فرودگاه امام خمینی (ره) در سال 1383 فرودگاه خوبی برای 30 پرواز روزانه بوده است. نه 200 پرواز در روز. در سال 1394 تجربه هشت میلیون مسافر در ترمینال 1 را داشتیم. چالندری در حالی که ظرفیت این فرودگاه حداکثر 6 میلیون مسافر را دارد، کنترل دستی گذرنامه ها در این فرودگاه را نیز یکی از مشکلات اصلی این فرودگاه عنوان کرد و افزود: صف های طولانی و کنترل دستی گذرنامه ها باعث نارضایتی شده است و این موضوع باید برطرف شود. بررسی شده. رئیس شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به اختصاص 30 میلیارد اعتبار برای کنترل گذرنامه، نیروی انتظامی را موظف به الکترونیکی کردن گیت های کنترل گذرنامه اعلام کرد و گفت: البته ملاحظات پلیسی در این زمینه وجود دارد اما ما اعلام آمادگی کردیم. برای الکترونیک با باز کردن گیت ها ما اعتبار می دهیم اما در نهایت فرجا باید این کار را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید