سهم بوشهری ها از خلیج فارس فقط ماهیگیری است



رئیس اداره گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: در 40 سال گذشته تا به امروز بیشترین استفاده بوشهری ها از دریا ماهیگیری بوده است. یعنی فقط ماهی می گرفتند و می خوردند. به گزارش «دنیای سفر»، شنا، جت اسکی، قایق سواری، فلای بوردینگ، ماهیگیری در آب های کم عمق، تماشای غروب آفتاب و آفتاب گرفتن در ساحل شنی تنها بخشی از ظرفیت سواحل استان بوشهر است. که در قالب گردشگری می تواند هر ساله درآمد زیادی برای این استان ایجاد کند. توسعه و رونق گردشگری دریایی البته از اولویت های دولت و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، به طوری که در سند تحول دولت در دو بخش، بحث تحول دریا محور مطرح شده است. و تحول گردشگری دریایی اشاره شده است، اما توسعه مستلزم همکاری مستمر بخش خصوصی و دولتی است. کارشناسان معتقدند در برنامه‌های توسعه به دریا رسیده‌ایم اما توقف کرده‌ایم و به عقب برگشته‌ایم و کار درخشانی در دریا انجام نداده‌ایم، فعالیت‌ها در خشکی و برای سواحل و دریا متمرکز شده است. هیچ برنامه ای نداشته ایم و یا اجرایی نشده است. به طوری که کمتر گردشگر خارجی ایران را با آثار باستانی و تاریخی اش می شناسد و از زیبایی خفته خلیج فارس خبر ندارد. نادیده گرفتن اقدامات گردشگری دریایی در دو جزیره کیش و قشم و تا حدودی در هرمزگان بی انصافی است، اما این ظرفیت در استان بوشهر با طولانی ترین مرز دریایی با خلیج فارس، غرق در پیچ و خم ها، قطعا وجود دارد. وعده ها و اراده برای حمل این منطقه. رئیس اداره گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: گردشگری مقوله ای است که برای همه تعاریف بی شماری ایجاد کرده است، اما اگر بخواهیم تعریف ساده ای داشته باشیم، باید تعریف کنیم. باید بگوید “هر مسافرتی بین یک روز تا یک سال که از محل زندگی خود برای گذران اوقات فراغت خود به مکان دیگری رفته ایم. هر چند اکنون سازمان جهانی اهداف سفرهای کاری و کسب درآمد را جز تعریف گردشگری در نظر نمی گیرد. اما شاید اگر نگاه مغرضانه ای به آن داشته باشیم همان موضوع گردشگری و گردشگری را ببینیم.حمید آبزن افزود: در تعریف گردشگری دریایی ابعاد به سمتی است که گفته می شود بخشی از هرم گردشگری شکل می گیرد. در کنار دریا یا به نوعی دریا نقش مهمی در صرف زمانی که یک گردشگر صرف آن می کند دارد تفاوت ظرفیت گردشگری بوشهر با استان های دیگر دریا استوی بیان کرد: در بحث ظرفیت های گردشگری استان بوشهر بدون تعارف باید بگوییم که تفاوت ما با سایر استان های کشور دریاست. شاید خیلی ها دوست نداشته باشند و بگویند نخل و کوه و … هست و نباید بگوییم دریا دریاست اما آمار نشان می دهد که در اوج سفر بیشترین ترافیک در ساحل بوده است. شهرها و روستاها و این نشان دهنده سفر مردم به استان بوشهر است. بیشتر با جنبه استفاده از فضاهای ساحلی و دریایی برنامه ریزی می کنند. رئیس گروه گردشگری استان بوشهر یادآور شد: در 40 سال گذشته تاکنون بیشترین استفاده بوشهری ها از دریا ماهیگیری بوده است. یعنی فقط ماهی گرفتیم و خوردیم. نگاهی به کشورهای پیشرفته نشان می دهد که این کشورها با تولید ماهی های پرورشی با هزینه های کمتر، این صنعت را جایگزین آن کرده اند و از دریا برای مصارف دیگر بهره برداری کرده اند، اما تاکنون در ایران این موضوع مانند لاک پشت پیش رفته است که می توان گفت. که بیشتر دلیل آن سرمایه گذارانی است که دانش کافی و لازم را ندارند و بخشی از آن قوانینی است که گاهی دست و پا گیر هستند یا تحریم هایی که استفاده از فناوری را محدود می کند. آبزن ادامه داد: استان بوشهر نیز از این موضوع مستثنی نیست، اما اتفاقات خوبی در چند سال اخیر در حال رخ دادن است و با توسعه صنعت گردشگری که یک صنعت نوپا در کشور است، گردشگری دریایی نیز در استان بوشهر در حال توسعه است. تصویر دیگری پیدا شده و سرمایه گذاری در برخی شهرها شکل گرفته است. امیدواریم به سرانجام برسد تا بتوانیم با قدرت خوبی در این مسیر قدم برداریم. قطب گردشگری دریایی بوشهر با بیان شعاری رواقی گفت: قطب گردشگری دریایی برای بوشهر یک شعار است و باید برای تحقق آن تلاش کرد. همیشه همینطور بوده و ابتدا باید شعار را مشخص کنیم و بعد برنامه ریزی کنیم. البته این نظر شخصی من است که باید شعارهایمان را با توجه به پتانسیل ها آماده کنیم، اما اینکه جامعه شعاری بدهد که به قول امروزی پوچ و پوچ باشد، قابل قبول نیست. رئیس اداره گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر تاکید کرد: شعار قطب گردشگری مریجاف شعاری همسو با استان بوشهر است که همه مسئولان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند. بدون موازی کاری و با کار درون سازمانی. آبزن گفت: موضوع اقلیم تاثیر زیادی بر تعداد گردشگران ایران دارد چرا که گاهی اوقات در فصول گرم سال هزینه های جاری افزایش می یابد و این را نمی توان انکار کرد اما با توسعه صنعت گردشگری در گردشگری دریایی. ، می توانیم تا حدودی برای فصول گرم سال گردشگران خاصی داشته باشیم.وی درباره لنج های سنتی و قبرستان لنج ها گفت: این لنج ها جزء تفریحاتی هستند که در سواحل قرار دارند و این موضوع به عنوان یک گردشگر جاذبه می تواند تاثیر بسزایی در جذب گردشگر داشته باشد آنچه در کنار این مکان ها گردشگر را جذب می کند داستان های آن است داستان های قبرستان لنگه 80 درصد گردشگران از امکانات دریایی استفاده می کنند رئیس گروه گردشگری استان بوشهر اظهار داشت: 80 درصد گردشگران این استان هر ساله از ظرفیت های ایجاد شده موقت در حوزه گردشگری دریایی استفاده می کنند البته باید بگویم که این ظرفیت فقط گشت دریایی نیست، مثلا رستوران های ساحلی، بیاک. اسباب‌بازی‌های h، ورزش‌ها و سرگرمی‌های ساحلی، گردشگری دریایی و تورهای تجربه، و حتی مجسمه‌های شنی و مسابقات ماهیگیری و مانند آن، گردشگری دریایی محسوب می‌شوند. با این حرف ها بیشتر گردشگران از ظرفیت رستوران های ساحلی ما بهره مند می شوند و این یعنی اغلب از این ظرفیت استفاده می شود. آبزن گفت: همانطور که گفتم گردشگری دریایی به فعالیت هایی گفته می شود که در سواحل و دریا برای تفریح ​​و تفریح ​​انجام می شود. خیلی دور هستیم که بگوییم در استان بوشهر به جایی رسیده ایم که بتوانیم راضی باشیم، اما در بیشتر شهرهای ساحلی سرمایه گذاری در حوزه دریایی تا حدودی شکل می گیرد و می توان به آینده امیدوار بود، زیرا این بخشی از توسعه گردشگری تاکنون دست نخورده باقی مانده است. می تواند لقمه ای خوشمزه برای سرمایه گذار باشد اما اگر در این زمینه برنامه مدون و مدون نداشته باشیم و یا بدون در نظر گرفتن ضوابط و استانداردها مسیر توسعه را پیش نگیریم، حتما با آن مواجه خواهیم شد. بسیاری از مشکلات.

دیدگاهتان را بنویسید