راه هایی برای گرم نگه داشتن پاها هنگام پیاده روی در زمستان



راه های گرم نگه داشتن پاهای خود را هنگام پیاده روی در زمستان بیاموزید تا اجازه ندهید سرمای پا مانع از بیرون رفتن در این فصل زیبا شود. همانطور که می دانید پیاده روی برای سلامت بدن بسیار مهم است و راه رفتن روی تردمیل ارزش پیاده روی در فضای باز ندارد. اما ممکن است انگشتان شما در این فرآیند به طرز آزاردهنده‌ای سرد شوند و حتی در هوای بسیار سردتر در معرض خطر سرمازدگی باشید. همانطور که می خواهید پاهای خود را گرم نگه دارید، همچنین می خواهید از خیس شدن یا تعریق پاهای خود جلوگیری کنید، که شما را در معرض خطر تاول قرار می دهد. با ما همراه باشید تا با روش های مختلف برای گرم نگه داشتن پاهای خود آشنا شوید. در این مطلب خواهید خواند: چگونه پاهایمان را گرم نگه داریم؟ بسیاری از کفش های ورزشی دارای رویه مشبک برای جریان بهتر هوا هستند اما این موضوع برای هوای سرد و مرطوب است. زمستان مناسب نیست. درعوض، از کفشی استفاده کنید که چرم بیشتر و توری کمتری دارد، یا دستورالعمل های زیر را دنبال کنید تا جریان هوا را در کفش خود مسدود کنید. استفاده از کاغذ به عنوان عایق در کفش دوچرخه سواران تور دو فرانس می گویند کاغذ یک عایق قابل استفاده مجدد است. است. وقتی دوچرخه سواران به کوه رسیدند، در سرمای شدید کوه از کاغذ زیر پیراهن خود به عنوان عایق استفاده کردند. در روزهای سرد یک حوله یا یک دستمال کاغذی بزرگ را تا کرده و روی پاها، انگشتان پا و زیر انگشتان پا قرار دهید. سپس کفش های خود را بپوشید. این یک لایه نازک از عایق ایجاد می کند که اغلب برای راحتی کافی است. حتی اگر به پوشیدن جوراب های بهتر فکر نمی کنید، می توانید کفش های ورزشی مشبک معمولی بپوشید. نکته این است که اگر کاغذ خیس شود ممکن است به کفش بچسبد. اما برای روزهای خشک و بدون باران راه حلی عالی است. با استفاده از پوشش پلاستیکی برای گرم نگه داشتن پاها، کمی پلاستیک روی پاهای خود بین انگشتان پا و کفش قرار دهید. این کار از رسیدن هوای سرد به انگشتان پا جلوگیری می کند و در عین حال عرق در پایین پا جمع نمی شود. همچنین این روکش به اندازه ای نازک است که کفش شما بدون تغییر نوع جوراب به پای شما می آید. اگر بعد از راه رفتن به آن پلاستیک نیاز ندارید، می توانید به سادگی آن را از کفش بیرون بیاورید و دوباره از آن استفاده کنید یا دور بیندازید. استفاده از کلاه دوش یا کلاه یکبار مصرف هتلی ارزش جمع آوری دارد. می توان از آنها به تنهایی به عنوان کفش برای محافظت از کفش در برابر باران و برف استفاده کرد. شما همچنین می توانید این کار را برای پیاده روی در هوای سرد انجام دهید، اما ممکن است عجیب به نظر برسید و مردم با تعجب به شما نگاه کنند. همچنین می‌توانید این کلاه‌های دوش را روی جوراب‌ها بپوشید، که سپس کفش‌های شما هستند. روی آن قرار دهید در این صورت شما یک لایه ضد آب در داخل کفش خود دارید که از پاهای شما در برابر باد محافظت می کند. اگرچه این می تواند منجر به عرق کردن پاها و خیس شدن جوراب شود. استفاده از چسب برزنتی اگر به شیک و شیک بودن اهمیت نمی دهید و به باقی مانده چسب روی کفش هایتان توجه نمی کنید، می توانید به سرعت از چسب برزنتی روی کفش خود استفاده کنید تا محافظ باد بسازید. درستش کن. مزیت این چسب سریع و ساده بودن آن است و در صورت داشتن دایره ای از آن در منزل، استفاده از آن رایگان است. از چسب برای ایجاد یک دایره کامل دور کفش از جمله رویه استفاده کنید، زیرا نوار چسب بوم محکم به خود می چسبد. و در یک پیاده روی طولانی در یک روز بارانی باز نمی شود. تنها در صورتی که روی پارچه کفش خود از چسب استفاده کنید، در هوای مرطوب باز می شود. اگر از کلاه حمام استفاده می کنید، بهتر است از یک نوار چسب گرد برای ثابت نگه داشتن آن استفاده کنید. برای گرم نگه داشتن پاهایتان دو لایه جوراب بپوشید. این است. این ترکیب برای گرم نگه داشتن انگشتان پا در زمستان مناسب است. اما مراقب باشید ترکیبی از جوراب هایی را انتخاب نکنید که خیلی ضخیم هستند و پوشیدن کفش را سخت می کنند. بهترین انتخاب برای لایه پشمی جوراب هایی است که خاصیت ارتجاعی کمتری داشته باشند و با ماشین لباسشویی هم شسته شوند. جوراب های پشمی در ضخامت های مختلف موجود است. اما شما فقط می توانید پارچه ای ضخیم تر از پارچه جاذب عرق انتخاب کنید. ترفند دیگر این است که جوراب های نایلونی تا روی زانو را به عنوان لایه داخلی بپوشید زیرا نه تنها ضخامتی اضافه نمی کند، بلکه گرمای بیشتری نیز ایجاد می کند. اگر پاهایتان تاول زد، پیشنهاد می کنیم مقاله تاول پا در حین راه رفتن و راه های درمان آن را مطالعه کنید. پاهای خود را با جوراب های ضد عرق خشک نگه دارید. اگر انگشتان پا خیس شوند سرد می شوند. پاها حتی اگر بیرون سرد باشد عرق می کنند و باید جوراب هایی بپوشید که عرق را از پوست دور کند. جوراب نخی یا جوراب با روکش نخی نپوشید زیرا پنبه عرق را جذب می کند و آن را نگه می دارد. بهتر است جوراب های پشمی، پلی پروپیلن یا سایر جوراب های کوهنوردی را انتخاب کنید. برای گرم نگه داشتن پا از کفش های ضد آب استفاده کنید. اجازه ندهید آب وارد کفش شما شود. در صورت امکان کفش ضد آب تهیه کنید. کفش های ضد آب کمی گرانتر از کفش های معمولی هستند، اما اجازه نمی دهند آب وارد کفش و جوراب شما شود. این مشکل را می توان با پوشیدن شلوار بارانی یا پوشیدن کلاه دوش روی کفش حل کرد. همچنان باید به دنبال کفش هایی باشید که برای پیاده روی انعطاف پذیر و راحت باشند. چکمه های سفت و تنگ برای پیاده روی مناسب نیستند زیرا ممکن است به ساق پا (درد در قسمت جلویی ساق پا) و پا درد مبتلا شوید. خوشبختانه بسیاری از مدل های کفش برای دویدن و پیاده روی محافظت و انعطاف پذیری را فراهم کرده اند. انتخاب کفش ضد آب مناسب کفش های ضد آب بر اساس کاربردشان به چند دسته تقسیم می شوند، کفش شنا، کفش بادبانی، کفش پیاده روی، کفش کوهنوردی و کفش گلف: کفش شنا از مواد لاستیکی و پلاستیکی به صورت یک تکه ساخته می شود و آب از میان آنها جریان می یابد. از آنها برای قدم زدن در اطراف استخر یا رودخانه استفاده می شود. کفش های پیاده روی ضد آب علاوه بر ضد آب بودن، دارای بالشتک هایی در داخل خود هستند که فشار وارده به کف پا را کاهش می دهند. ضد آب برای دویدن بسیار سبک هستند و دارای بالشتک هایی در پاشنه و کفی هستند که مانند بالشتک های کفش پیاده روی عمل می کنند زیرا در هنگام دویدن فشار بیشتری به بدن وارد می شود. کفش های پیاده روی ضد آب بسیار شبیه به کفش های کوهنوردی هستند، اما برای تحمل وزن زیاد ساخته نشده اند و حمل کوله پشتی های سنگین با آن کار آسانی نیست. جنس این کفش ها گورتکس بوده و لایه داخلی آن از مواد جاذب عرق ساخته شده و از عبور آب جلوگیری می کند. رویه ضد آب یا زیره ضد آب؟ اکثر کفش های ضد آب قابلیت تنفس زیادی ندارند. به همین دلیل اکثر افراد ترجیح می دهند در هوای گرم یا در حین ورزش از این کفش ها استفاده نکنند تا پاهایشان عرق نکند و بو نگیرد. برای این افراد استفاده از کفش هایی با رویه معمولی و زیره ضد آب توصیه می شود. البته برخی از انواع کفش های ضد آب قابلیت تعریق دارند که قیمت بالایی دارند. در هر صورت اگر نمی توانید از این کفش ها استفاده کنید برای هوای بارانی به یک جفت کفش با رویه و زیره ضد آب و برای ورزش و فعالیت در هوای گرم به یک جفت کفش با زیره ضد آب نیاز دارید. استفاده از گرمکن انگشت پا گرمکن انگشت پا اقلام یکبار مصرف هستند. که حرارت ملایم را تا شش ساعت فراهم می کند. امکان قرار دادن این وسایل داخل کفش در بالا یا زیر پنجه وجود دارد و تنها با بازکردن جعبه پلاستیکی فعال می شوند. این گرمکن ها مانند زیره کفش نازک هستند، اما اگر کفش های شما خیلی تنگ هستند و فاصله زیادی ندارند، باید جوراب نازک تری بپوشید. پوشیدن این گرم کننده ها روی انگشتان پا با ترجیح استفاده از کفش های پیاده روی مشبک امکان پذیر است و می توانند هوای سرد را مسدود کرده و در عین حال انگشتان پا را گرم نگه دارند. اگر سرد است، باید با فواصل گام‌های سریع‌تر ادامه دهید یا مسیری را انتخاب کنید که دارای ارتفاع یا پله‌های نزدیک به شروع باشد تا خون شما جریان یابد. جریان خون بیشتر که در نتیجه ضربان قلب سریعتر اتفاق می افتد می تواند به گرم نگه داشتن پاها کمک کند. ضد آب کفش با شمع. برخی از کفش های چرمی و… اجازه عبور رطوبت از کفش را می دهند که می توانید از این ترفند برای این نوع کفش ها استفاده کنید. وسایل مورد نیاز: شمع و کفش 1) شمع را روی کفش بگذارید تا کفشتان ضدآب باشد یا آن را درست کنید آب از کفش شما عبور نمی کند، کار سختی در پیش ندارید، ابتدا باید شمع را در کفش نگه دارید. دست کنید و سپس آن را روی کفش و هر قسمت پارچه ای کفش خود بکشید. دقت کنید که این کار را در هر قسمت چندین بار تکرار کنید تا نقطه یا ناحیه ای را از دست ندهید و مشکلی برای شما ایجاد نکند. حالا باید سشوار را روشن کنید و سطح کفش را در معرض حرارت قرار دهید. سشوار را روی حرارت زیاد قرار دهید و وقتی شمع را فوت می کنید، ممکن است احساس کنید رنگ کفشتان کمی تغییر کرده است. اما اصلا نگران نباشید چون به محض گرم شدن همه این رنگ ها از بین می رود و کفش شما اصلا تغییر نمی کند. 3) تا پر شدن تمام درزها ادامه دهید: سشوار را برای مدتی روی کفش نگه دارید تا شمع آب شود. در تمام منافذ کفش و پارچه آن نفوذ می کند به طوری که با توجه به خواص شمع کفش خود را کاملا ضد آب کرده اید. پیشنهاد می کنیم برای اولین بار کفش های قدیمی خود را ضد آب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید