دویدن صبح بهتر است یا عصر؟



گاهی اوقات هنگام دویدن احساس سبکی و انرژی می کنید و گاهی برداشتن هر قدم سخت است. آیا به زمان روز بستگی دارد و آیا زمان ایده آلی از روز برای اجرا وجود دارد؟ به گزارش دنیای سفر، دویدن در صبح فواید زیادی دارد. این بهترین زمان روز است. وقتی می توانید طلوع خورشید را ببینید و همچنین خودتان را خوشحال کنید. کورتیزول که به عنوان هورمون استرس نیز شناخته می شود، در صبح به اوج خود می رسد. دویدن صبح بهتر است یا عصر؟ گاهی در حین دویدن احساس سبکی و انرژی می کنید و گاهی برداشتن هر قدم سخت است. آیا به زمان روز بستگی دارد و آیا زمان ایده آلی از روز برای اجرا وجود دارد؟ در دنیای دویدن دو نوع آدم وجود دارد. کسانی که زود از خواب بیدار می شوند و قبل از طلوع آفتاب بیرون می روند و دوندگانی که ترجیح می دهند دویدن خود را به غروب بعد از کار موکول کنند. البته کسانی هم هستند که دوست دارند در وسط روز بدوند، اما بیشتر دوندگان زمان صبح یا عصر را انتخاب می کنند. الان کدوم بهتره؟ آیا دویدن در صبح و عصر مزایای خاصی دارد و چه معایبی دارد؟ بیایید دریابیم. دویدن صبحگاهی: مزایا و معایب دویدن در صبح فواید زیادی دارد. این بهترین زمان روز است. وقتی می توانید طلوع خورشید را ببینید و همچنین خودتان را خوشحال کنید. کورتیزول که به عنوان هورمون استرس نیز شناخته می شود، در صبح به اوج خود می رسد. به همین دلیل است که افرادی که با افسردگی یا اضطراب دست و پنجه نرم می کنند، صبح ها در بدترین حالت خود قرار دارند. دویدن با ایجاد احساس هوشیاری بیشتر می تواند به مبارزه با این مشکل کمک کند. علاوه بر این، خیابان‌ها در صبح آرام‌تر هستند و بسیاری از دوندگان عاشق آرامش و سکوت در این زمان از روز هستند. افزایش میزان اکسیژن هوای صبح، تنفس را به خصوص در تابستان آسان می کند. همچنین دویدن در هوای خنک راحت تر از گرمای ظهر است. در نهایت، سطح تستوسترون در صبح به اوج خود می رسد و سپس به تدریج در طول روز کاهش می یابد. به همین دلیل، آهسته دویدن در صبح یک راه عالی برای عضله سازی است. ایده مخالف دویدن صبحگاهی فقط طلوع خورشید و صدای جیک پرندگان نیست. برخی نقاط ضعف وجود دارد و بیشتر آنها به نحوه واکنش بدن شما در ابتدای روز مربوط می شود. دویدن در صبح شما را بیشتر در معرض آسیب دیدگی قرار می دهد زیرا ماهیچه های شما پس از یک استراحت شبانه سفت تر می شوند. برای جلوگیری از آسیب های ناخوشایند باید قبل از دویدن بدن خود را گرم کنید و به آرامی شروع به دویدن کنید تا بدن به آن عادت کند. بدون کالری (انرژی) کافی در بدن، نمی توانید سریع و طولانی بدوید، بنابراین بهتر است تمرینات سنگین انجام دهید. آن را به بعد موکول کنید. بسیاری از دوندگان گزارش می دهند که در عصر سریعتر یا طولانی تر می دوند. این به این دلیل است که آنها تا عصر چندین وعده غذایی خورده اند و بنابراین انرژی بیشتری دارند. عصر همچنین زمانی است که دمای بدن شما به اوج می رسد و ماهیچه های شما گرم می شوند. این امر خطر آسیب ناشی از دویدن را کاهش می دهد. همچنین، اگر در پایان یک روز پرمشغله احساس استرس می کنید و نمی توانید استراحت کنید، دویدن در شب می تواند به کاهش استرس شما کمک کند. علاوه بر این، دویدن ملایم در شب باعث افزایش چربی سوزی می شود. مخالفان فکر می کنند که ایجاد انگیزه برای دویدن در عصر به همان اندازه که انگیزه دادن به خودتان در صبح دشوار است. بسیاری از ما در صبح به اوج عملکرد ذهنی خود می رسیم که سپس به تدریج در طول روز کاهش می یابد و اغلب در پایان روز کاری احساس بی حالی یا خستگی می کنیم. ترکیب این دو عامل شروع ورزش را دشوار می کند. البته این احتمال هم وجود دارد که در طول روز اتفاقی بیفتد که باعث شود دویدن عصرانه را از لیست کارهایمان حذف کنیم و برنامه تمرین را به هم بزنیم. پس اگر مشکل انگیزه و تنبلی دارید، بهتر است برای دویدن در صبح برنامه ریزی کنید. آسمان یعنی دویدن در ارتفاع بیش از 2000 متر. در جایی که درجه سختی بیش از 11 درجه نباشد و شیب آن بیش از 30 درجه باشد، می توان آن را «کوه ران یا آسمان ران» نامید.

دیدگاهتان را بنویسید